Czy usługę stomatologiczną można reklamować?

reklamacja usługi stomatologicznej

Usługi stomatologiczne z biegiem lat stają się coraz popularniejsze, wraz jednak z coraz większą ich dostępnością, zdarza się, że na rynku pojawiają się gabinety, które nie wykonują powierzonej im pracy wystarczająco sumiennie. Co zrobić w przypadku niewłaściwie wykonanej usługi? Czy istnieje możliwość reklamacji?

Implant nie powinien boleć

Na samym początku należy wyjaśnić, że ból bywa normalny bezpośrednio po zabiegu stomatologicznym, lub też przez krótki czas po nim. To, jak długo odczuwany będzie dyskomfort jest bezpośrednio zależne od zabiegu, oraz tego, jak bardzo był inwazyjny. Trzeba jednak pamiętać, że ból nie powinien utrzymywać się stale, w przypadku zakończonego leczenia powinien on systematycznie ustępować, aż do całkowitego zaniku. Sytuacja może wyglądać inaczej, jedynie w przypadku równoległego leczenia kilku schorzeń, wtedy dolegliwości bólowe mogą ustąpić, dopiero po pełnym wyleczeniu wszystkich problemów. Jest to szczególnie istotna informacja dla wszystkich osób, które posiadają implanty zębowe. Wydawać by się mogło, że ze względu na osadzenie bezpośrednio w kości, mogą one powodować ból – jest to błędny wniosek. Prawidłowo założony implant nie powinien powodować dyskomfortu, w sytuacji, w której dzieje się inaczej, można mówić, o tym, że został on założony nieprawidłowo, co w takiej sytuacji zrobić?

Przeczytaj też: https://www.estetique-wroclaw.pl/implantologia/czy-implant-boli/

Odpowiedzialność stomatologa

Trzeba pamiętać, że każdą niewłaściwie wykonaną usługę można reklamować, tak samo będzie wyglądało to w przypadku usług stomatologicznych, gwarancje tego dają pacjentowi odpowiednie akty prawne. Tak więc w przypadku niewłaściwie wykonanej protezy bądź implantu, pacjent ma możliwość dochodzenia swoich praw. W jaki sposób będzie się to odbywać? Istnieje kilka możliwości, pierwszą z nich, jest zażądanie od stomatologa bezpłatnego poprawienia usługi, tak, aby była wykonana należycie. Drugą możliwością, jest uzyskanie zwrotu kosztów, jakie zostały poniesione w celu wykonania usługi. W sytuacji, jeżeli stomatolog nie poczuwa się do odpowiedzialności za swój błąd, możliwe jest skierowanie sprawy na drogę sądową. W takiej jednak sytuacji, to pacjent będzie musiał udowodnić, że usługa została wykonana w sposób nieprawidłowy, może to więc zająć więcej czasu, dlatego zawsze warto na samym początku spróbować opcji polubownej.

Przeczytaj:  Jakie są skutki zawieszenia działalności gospodarczej?

Zobacz też ofertę stomatologiczną w Klinice Estetique (estetique-wroclaw.pl)

Jak zabezpieczyć się przed niewłaściwie wykonaną usługą?

Nie ma jednej poprawnej odpowiedzi na to pytanie, warto wybierać kabinety stomatologiczne mające dużą ilość pozytywnych opinii oraz kompetentny personel. Warto też przeanalizować ceny, jakie oferowane są za poszczególne usługi. W przypadku wyjątkowo niskich cen powinno to wzbudzić pewną ostrożność. Warto jednak pamiętać, że nawet w najlepszym gabinecie mogą zdarzyć się pewne problemy, często z powodów niezależnych od stomatologa – np przez powikłania. W takich sytuacjach jednak kompetentny zakład stomatologiczny bez problemu przyjmie reklamację. Warto też, w momencie korzystania z usługi zapytać się, o możliwość gwarancji, często zdarza się, że gabinety świadczące usługi protetyczne dają kilku, bądź nawet kilkunastoletnią gwarancję na przygotowane przez nich produkty i usługi, w przypadku posiadania takiego dokumentu, możliwe jest ubieganie się o naprawę, bądź odpowiednie poprawki, przez długi czas po zabiegu.Jak widać, jedynie nieprawidłowo wykonany implant boli, dlatego w przypadku, kiedy taka sytuacja ma miejsce, warto skontaktować się ze stomatologiem, w celu wykonania odpowiednich poprawek.

Zobacz także:

    None Found

Podobne artykuły

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Więcej w Porady