Sposób na skuteczną reklamę. Co to znaczy lokowanie produktu?

co to znaczy lokowanie produktu

Lokowanie produktu jest formą reklamy natywnej, w której marki umieszczają swoje towary lub usługi w różnych rodzajach treści, które są skierowane do dużej grupy odbiorców. Może bezpośrednio pokazywać produkt, jego logo lub wspominać o produkcie w kontekście. Więcej o lokowaniu produktu przeczytasz także tutaj: https://skutecznycontent.pl/lokowanie-produktu/.

Dlaczego product placement jest skutecznym narzędziem marketingowym? Co to znaczy lokowanie produktu?

60% ludzi czuje się bardziej pozytywnie w stosunku do marek, które rozpoznają w filmach. Ta imponująca statystyka dość dobitnie pokazuje skuteczność product placement. Więcej o jego specyfice przeczytasz w tym dziale.

Reklamy zajmują coraz więcej przestrzeni informacyjnej i stają się mniej skuteczne, ponieważ użytkownicy mogą je filtrować. Jednak reklamodawcy wiedzą, jak promować produkty, aby przekonać ludzi do ich zakupu. Głównym powodem, dla którego lokowanie produktu jest tak skuteczne, jest to, że marki demonstrują swoje produkty w środowisku. Towary i usługi są wplecione w treść organicznie i nie przerywają filmu lub wideo. W związku z tym ludzie nie są zirytowani takimi lokowaniami i są bardziej lojalni.

Jeszcze jedną pozytywną cechą jest to, że nastrój filmu może ucieleśniać osobowość marki. Widzowie przenoszą swoje pozytywne nastawienie z treści na reklamowane produkty. Konsumenci chcą wyglądać jak bohaterowie i używać produktów tych samych marek, dlatego bohaterowie często noszą reklamowane produkty.

Co więcej, product placement to długoterminowa inwestycja marketingowa. Treści, takie jak filmy, wideo i seriale, mogą przejść przez wiele etapów, a ludzie oglądają je wielokrotnie, co zwiększa ich lojalność wobec marki.

Teraz już znasz cechy, które sprawiają, że product placement jest skuteczny. Przejdźmy dalej i opiszmy jego pozytywne i negatywne strony. Dowiesz się lepiej, co to znaczy lokowanie produktu.

Przeczytaj:  Dyskryminacja w pracy ze względu na wygląd. Czy choroby dermatologiczne mogą być przeszkodą w znalezieniu pracy?

Zalety i wady product placement

Oprócz tego, że lokowanie produktu jest jedną z najlepszych form reklamy natywnej, ma też plusy i minusy. Sprawdź je poniżej.

Zalety lokowania produktu

  • Pokazuje, jak produkty marki mogą być używane w prawdziwym życiu, pokazując sytuację konsumpcyjną.
  • Może stać się viralem i krążyć w przestrzeni informacyjnej przez długi czas. Jeśli film lub wideo odniesie sukces, będą pokazywane w telewizji i omawiane w Internecie przez lata, a mnóstwo ludzi zobaczy lokowanie produktu.
  • Wpływa to na podświadomość. Ludzie mogą nie zauważyć, że oglądają reklamę. Jednak kojarzą produkt, który widzą w filmie, z postaciami, które go używają. Jeśli polubią bohaterów, stają się bardziej lojalni wobec promowanej marki.
  • Jest ona dobrze zapamiętywana. Produkty markowe są wkomponowane w cały obraz i nawet jeśli ludzie nie zauważą reklamy, to pamiętają moment filmu, a produkt wyróżnia się jaskrawo.
  • Nie drażni to widzów i nie powoduje ślepoty banerowej. Lokowanie produktu jest znacznie bardziej angażujące i interesujące dla potencjalnych klientów.

Wady lokowania produktu

  • Jest to dość kosztowne rozwiązanie. Jeśli chcesz reklamować się w popularnym serialu lub filmie od znanego reżysera, lokowanie produktu może kosztować ogromne pieniądze.
  • Trudno jest monitorować skuteczność takiej reklamy. Product placement jest najczęściej używany do zwiększenia świadomości marki i lojalności wobec marki. Nie będziesz mógł od razu przeanalizować sukcesu takiej reklamy, ponieważ wiele innych czynników może wpłynąć na sprzedaż. Niestety, to również jest częścią tego, co to znaczy lokowanie produktu. 
  • Nie posiada ona bezpośredniego wezwania do działania. Lokowanie produktu jest formą reklamy natywnej i powinno wyglądać naturalnie. Nie można prosić ludzi o kupno swojego produktu.
  • Często jest kojarzony z określonymi aktorami. Jeśli jeden bohater używa pewnych produktów, ludzie będą kojarzyć odtwórcę głównej roli z daną marką. W konsekwencji negatywna opinia tego aktora może wpłynąć na wizerunek marki.
Przeczytaj:  Gdzie zgłosić źle wykonany remont?

Rodzaje Product Placement

Ta forma reklamy ma wiele rodzajów i form, które mogą być skutecznie wykorzystywane w różnych sferach. Chcąc wiedzieć co to znaczy lokowanie produktu, musisz je poznać. Poniżej przedstawiamy te najbardziej popularne i podkreślamy ich osobliwości. Wybierz najbardziej odpowiedni typ dla swojej firmy.

  • Generic placement reklamuje koncepcję, przekaz lub kategorię produktów. Nie promuje konkretnej marki, nie są też widoczne żadne logotypy.
  • Brand placement reklamuje nie sam produkt, ale całą markę. Zawsze widać loga i aktorów opisujących osobowość marki i jej osobliwości.
  • Image placement promuje konkretny produkt poprzez umieszczenie go bezpośrednio na ekranie. Nazywa się go również visual placement, ponieważ produkt jest częścią zestawu i widziany wyraźnie, ale aktorzy go nie używają.
  • Lokowanie gry jest jednym z najbardziej pamiętnych typów, ale jednym z najtrudniejszych do naturalnej integracji. Fabuła filmu lub wideo jest często zbudowana wokół produktu, a postacie używają go koniecznie.
  • Lokowanie słowne to sytuacja, w której produkt nie jest wyświetlany na ekranie, ale wspomniany w wypowiedzi aktorów. Ta wzmianka powinna pasować do kontekstu i brzmieć naturalnie, aby pozostać formą reklamy natywnej.

Zobacz także:

    None Found

Podobne artykuły

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Więcej w Porady